Új buszsávot festettek fel az M1-M7-es bevezető szakaszára. A sáv hivatalosan hétfőn átadott új szakasza a Budaörsi út befelé jövő oldalán a Nagyszőlős utcai felüljárótól a BAH-csomópontig tart, az általa generált kocsisor viszont Budaörsig. A BKK szerint a buszsáv lényege, hogy kiszorítsa a beáramló forgalmat a Hegyalja útról, és segítsen a buszoknak a haladásban. Nem értem miért vagyunk ennyire szopóágon. A reggelente eddig is totális állóháborúvá váló autópályabevezetőt három sávról kettőre redukálták és aki nem dél-budán akarja a munkáját végezni, hanem észak-budán, vagy van annyira elvetemült és át akar menni pestre az egyetlen egy sávon teheti meg ezután. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az eddig is Egér útig álló 5 kilométeres kígyózó kocsisor kb a duplájára nőtt.

És hogy mit nyernek ezen a buszok? Valószínűleg a Balatoni úton érkező busz-ra lehetne jótékony hatással, mivel majdnem az újonnan kiépített buszsávba csatlakozik be az útvonala. Viszont az autók miatt ugyanúgy araszolnia kell. Úgy érzem a főváros totális háborút hírdetett a nem Budapesten élőkkel szemben, mivel a távolsági buszok, amik pl Érdről járnak a városba ugyanúgy benne állnak a dugóban, ahogy a többi autós. Egyet tehetnek, a leállósávban mennek, teljesen szabálytalanul. A Budaörsi úti buszsáv kijelölését a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) kezdeményezte, még évekkel ezelőtt, mondja a szervezet elnöke. Dorner Lajos szerint tudatos döntés, hogy a tömegközlekedés gyorsítása érdekében szűkítik a bevezető utak áteresztőképességét: "Budapest nem azért építi az útjait, hogy azokon külsős autósok várakozzanak". Tudatos döntés. Hát gondoltam, hogy nem a cica nyalta fel azt a kurva dupla záróvonalat... De ő is megmondta, auslander raus. Ennyi. Budapest a budapestieké! Ha az M1-M7 felől érkező autósok 15 százaléka a tömegközlekedést választja, azt már jelentős eredménynek tartaná. Tömegközlekedést? Ezt a füstölgő romhalmazt nevezi tömegközlekedésnek? Ezt nem választja az ember, hanem rákényszerítik. Nem ugyanaz. Miért lenne jobb, ha amúgy is rothadó buszok, metrók mostantól 15 százalékkal több embert vinnének? Felújításra, javításra nincs pénz. Meg merem jósolni, hogy a 15% átkényszerített utas jelentős hányada szarna bele, hogy minden utazásakor lukasszon, hisz az amúgy is túlterhelt járatokon a többlet utasok közt nem fognak szlalomozni ellenőrök. Az autósoknak később is lesz miért zúgolódni: a buszsávot a beruházás folytatásaként nemsokára meghosszabbítják, és a Hegyalja úton át az Erzsébet hídnál fog a 7-es buszcsalád Rákóczi úti buszsávjába torkollni. Gratulálok. Tökmindegy milyen az úthálózat, a tervet teljesíteni kell. Ki lett adva, buszsávot akar a főnök. Nem érdekel minket ha parkoló autókra is kell festeni, de felfestjük azt a sávot. Ott lesz és kész. Nem akarunk mi már rég nagyot álmodni és úthálózatot bővíteni, szélesíteni, racionalizálni. Sőt, szorítsuk ki az autósokat mindenhonnan. Legyen mindenhol buszsáv, biciklisáv, esetleg időkorlátozni is lehetne: reggel 8tól 9ig mehetnek autók, egyébként tilos. De azért remélem súlyadót, útadót, "benzin-adót", dugódíjat, parkolási díjnak álcázott közterülethasználati díjat, meg kisfaszomat befizetik.

Lehet tripla záróvonalat kéne festeni az egész város köré. Az megoldana mindent.

Forrás: index.hu

Címkék: buszsav tarlos

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://proletar.blog.hu/api/trackback/id/tr372945983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása